Pràctiques AR

Definició Wikipedia: La realitat augmentada (AR) es el terme usat per a  definir una visió directa o indirecta de un entorn físic en el mon real, amb elements que combinen amb elements virtuals per a la creació d'una realitat mixta en temps real. Consisteix en un conjunt de dispositius que afegeixn informació virtual a la informació física ja existent. (Veure més)

Presentació de Raul Reinoso:Realidad Aumentada y Educación, una overview -Jornada Aumentame 2012



View more presentations from Raúl Reinoso

Pràctica 1 de AR

Necessitarem un ordinador amb web cam i navegador amb els pluggins actualitzats i el Flash Player instal.lat.
Abans d' iniciar l'activitat cal preparar la plantilla de AR, que pots descargar desde aquí
Situa la plantilla sobre una superfície dura (cartró, per exemple). Un cop tinguis la plantilla impresa, entra en aquesta web  i clica en una de las dos pestañas que trobarà a la part inferior dreta.



A continuació has de permetre a la aplicació l'accés a la WebCam i situar-te amb la plantilla dins del camp visual de la WebCam.


Mou la plantilla dins del camp visual de la WebCam.

-En el cas de la primera animació, si tens micro provaa a bufar més o menys fort ... i observa què passa

- En el cas de la segona, gira la plantilla a la central solar, i observaràs el moviment del sol



Podem cercar diferents exemples i videos sobre realidad augmentada en el www



Pràctica 2
Important!: Abans d' iniciar l'activitat has de disposar de la plantilla de AR, que pots descarregar des d'aquí
Aquí teniu  un altre parell d'exemples d'activiats amb continguts amb reallitat augmentada per a  webcam amb marcador físic.
Necessita imprimir els marcadors de cada pàgina i activar la càmera web:
Cotxe en 3D
Avioneta

Exemples en local

  • També  podem treballar amb programes en local com el BuildAR (Software gratuit para AR) 
    • Un cop obert el programa seleccionem un dels exemples que hi ha a fecha / modelos / y situem  la plantilla davant la WebCam i movem la plantilla dins del camp visual de la WebCam i observem  el model 3D.Pulsant sobre el model veuràs aparèixer una graella i els eixos. tornant a prémer  desapareix. 
  • A la web del CATEDU també podem trobar una bona col.lecció de models de diversos temes per a treballar amb Builder Viewer y els marcadors que activen la capa de AR de cada objecte.
Realitat Augmentada amb marcadors de geoposició:
En aquest cas necessitarem un DISPOSITIU tipo smartphone o tauleta amb connexió a Internet i GPS i una APP de navegació de realidad augmentada instal.lada com pot ser Layar, Junaio , Viquitude. Aquests navegadors associen a una coordenada de posició uns continguts prèviamente carregats en una capa de AR, el que permet visualitzar en el DISPOSITIU mòbil mitjançant la càmera integrada la combinació de la imatge real dels punts d'interés (POI) amb els objectes virtuals prèviamente creats.
En el cas d' Aurasma permet associar un video o animació a una imatge.

Insta.llació del'APP de RealitatAugmentada Espira

Per a  OSX
Per a  Android





Creació d'una ruta

Pràctica de referència

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada